דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול בגלי הלם: הלם העתיד 

מאת    [ 02/02/2011 ]

מילים במאמר: 496   [ נצפה 2567 פעמים ]

בלי ששמנו לב, העתיד כבר הגיע. עד כמה שזה יישמע מפתיע, אנחנו חיים כבר בעתיד. מספיק להסתכל קצת מסביב, לשים לב לדברים וכבר כל מי שעיניו בראשו ירגיש את התחושה המוזרה הזו שיש לכל מי שחי בעתיד. החיים שלנו הם סרט מדע בדיוני והזמן לא נעצר. אנחנו ממשיכים לנוע בתוך העתיד שבו אנחנו כבר חיים רק בשביל לגלות כיצד הסיפורים שקראנו בתור ילדים, בגיל ההתבגרות וגם אחר-כך קורמים עור וגידים, הופכים למציאות מסביבנו. לא מאמינים? קחו לדוגמא טיפול בגלי הלם.

התחום הזה של טיפול בגלי הלם אולי לא מעניין את רוב חובבי המדע הבדיוני שבינינו. טיפול בגלי הלם אולי נדמה כמשהו אפור, עניין השמור לאנשים הסובלים ממיני בעיות כמו דורבן העקב או מרפק טניס. כיוון שבקרב חובבי המדע הבדיוני יש אחוז נמוך מהממוצע של שחקני טניס וכיוון שרוב חובבי המדע הבדיוני חושבים שאולי דורבן העקב זו איזה חיה מפחידה מיקום מקביל הרי שרוב חובבי המדע הבדיוני לא ממש מתעניינים בענייני טיפול בגלי הלם. חבל. דווקא התבוננות בחיי היום יום יכולה להיות מרתקת כמו קריאת ספרים או צפייה בסרטים ובסדרות טלביזיה.

אין חובב מדע בדיוני שאיננו מכיר את הרעיון של רפואה ללא מגע או רפואה לא פולשנית. מספיק להיזכר בדוקטור מק'קוי בסדרה המיתולוגית מסע בין כוכבים. אתם זוכרים כיצד הוא היה מעביר מכשיר אלקטרוני על פני גופו של החולה – בן אנוש או חיזר – ומגלה מיד ממה הוא סובל? לרוב הוא גם היה מרפא כך את החולים ואת הפצועים: מעביר מכשיר נוסף על האזור הפגוע, משקם רקמות, משמיד מחלות ומרפא את כל מי שהגיע אל אגף החולים בספינת החלל אנטרפרייז. הרעיון של ריפוי חולים באמצעות מכשירים מיוחדים שמטפלים בבעיות בריאותיות מכל הסוגים מבלי שיש צורך לחדור אל תוך גופו של החולה מופיעה בעוד הרבה ספרים וסרטים. מסתבר שכיום כבר ניתן לראות את ההתחלה של מה שבעבר היה שמור רק לספרות הספקולטיבית.

טיפול בגלי הלם הוא דוגמה לכך שכבר אנחנו נמצאים לא רחוק מדוקטור מק'קוי והמכשירים המדהימים שלו. על-ידי טיפול בגלי הלם אפשר היום לטפל בכל מיני בעיות רפואיות מבלי שצריך להיכנס אל תוך גופו של המטופל. זהו העתיד שמתבטא בתחום של טיפול בגלי הלם: במקום ניתוח שנועד לתקן את דורבן העקב אפשר להעביר את הגוף סדרת טיפולים מבחוץ כדי לפתור את הבעיה. על-ידי טיפול בגלי הלם אפשר לפתור בעיה כדוגמת דורבן העקב; האם זה לא העתיד שבו אנחנו חיים?

יהיה מי שיגיד שאנחנו עדיין רחוקים מאד מספינת החלל של קירק וספוק ומק'קוי. טיפול בגלי הלם דורש זמן כדי שהוא יפעל ועדיין אי-אפשר להבטיח מאה אחוזי הצלחה. אלא שגם דוקטור מק'קוי לא נהנה ממאה אחוזי הצלחה ואני בטוח שאם היינו בוחנים את המכשור שלו לעומק היינו מגלים שעדיין ניתן לשפר אותו. לדוגמא, הוא עדיין איננו יכול לרפא חולים שנמצאים מחוץ לספינת החלל דרך מסכי וידאו והינע על חלל. טיפול בגלי הלם עדיין איננו מושלם ויש עוד דרך ארוכה לעבור, אבל העתיד מתחיל ברגע מסוים והרגע הזה כבר מאחורינו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב